اماكن متبركه در شهر دهق

اخبار شهر دهق ، تصاوير HD و....

اماكن متبركه در شهر دهق

دهق

اماكن متبركه در شهر دهق

دهق داراي يك مجموعه امامزاده است كه در دامنه كوه لافرح كه در مجاورت سيل گذر شهر قرار دارد به نام تقي ابن محسن ابن موسي ابن جعفر و در نزديكي اين بقعه چهاردختر از اولاد حضرت امام رضا (عليه السلام) قرار دارد كه به بقعه (چهل دختران ) معروف است.

اين مجموعه امامزاده كه زيارتگاه و مامن مردم و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت مي باشد در سالهاي اخير به همت همين عاشقات و علاقمندان عطرت پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) بطور كلي بازسازي شده است. لازم به توضيح است كه در حال حاضر فقط بقعه نقي ابن محسن ابن موسي ابن جعفر صورت ظاهري دارد و مابقي قبور پنهان مي باشد.

در دهق مساجد قديمي وجود دارد كه از جمله مي توان مسجد جامع را نام برد كه در نزديگي يك از هفت دروازه شهر و داراي درهايي از سنگ يك تخته و بزرگ بوده اند . اين مسجد كه تاريخ بنايش به 700 سال پيش مي رسد با خشت خام ساخته شده به صورت سقفهاي كوتاه است و همچنين ستونهاي سنگي يك متر در يك متر كه شباهتهايي هم مي توان گفت با شبستان مسجد جامع اصفهان دارد ولي بودن گچ بريها و در نهايت سادگي بدون تزيينات اما محكم و مقاوم ساخته شده است . همچنين روي اين شبستانها نيز يك سالن بزرگ ههمانند طبقه زيرين وجود دارد . نوع معماري اين مسجد به سبك ساختمان سلجوقيان مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.